Kondoleanser

Visste du att församlingen har kondoleanser till försäljning? Kondoleanserna kan köpas på bla. följande ställen: Blombutik & trädgård Järvinen, Knallis, Holmströms lanthandel och Blomstertjänst Tiarella samt på församlingskansliet. Samtliga kondoleanser finns till försäljning på församlingskansliet och de övriga ställena har mindre utbud. Har du inte möjlighet att besöka kansliet så kan du även beställa kondoleanser per telefon (02-425990, måndag - torsdag kl. 10 – 13). Priset för kondoleanserna är 12 €. Väljer du att betala med faktura så kommer ett faktureringstillägg på 2 € (detta gäller endast inköp på kansliet). Vi skriver och förmedlar kondoleanserna till rätt kyrka.

Följande kondoleanser finns till försäljning

Dragsfjärd:

· Blomsterfonden i Dragsfjärd – Medlen används till förskönandet av kyrkogården i Dragsfjärd.

· Diakonifonden i Dragsfjärd – Medlen används för församlingens diakoni.

· De stupades minnesfond – Medlen används till förskönande och underhåll av hjältegraven i Dragsfjärd.

Västanfjärd:

· Blomsterfonden i Västanfjärd – Medlen används till underhållet, förbättrandet och förskönandet av gravgårdarna i Västanfjärd.

· Hjältegraven i Västanfjärd minnesfond – Medlen används till underhållet och förskönandet av hjältegravarna på Västanfjärds gravgård.
(kontonummer: FI26 2471 1800 1222 22)

Hitis:

· Blomsterfonden i Hitis – Medlen används till kyrkans och begravningsplatsernas förskönande i Hitis. I vissa undantagsfall kan medel även användas för diakonala ändamål.

Kimito:

· Blomsterfonden i Kimito – Medlen används för förskönandet av kyrkogården i Kimito.

· Diakonifonden i Kimito – Medlen används för församlingens diakoni.

· Pro Patria, Hjältegravens minnesfond – Medlen används till förskönande och underhåll av hjältegraven i Kimito.

· Knut Lindroos minnesfond för Tjuda Pedagogi – Fondens medel används till stipendier för barn och ungdomar i skapande ämnen.