MIDGÅRD

Kom med på sommarläger till Biskopsö

25 - 28.6.2024

På lägret får vi höra berättelser om hur man i Norden förr trodde att världen såg ut. Vi får lära känna gudar, alver, dvärgar, jättar och många andra varelser som bodde i de olika världarna i världsträdet Yggdrasil.
Vi kommer att tillverka saker, tävla, ha kvällsprogram, skjuta med pilbåge och få segla med optimistjollar och segelbåt.

Lägret är öppet för alla barn som gått åk 3-6

Lägret är ett tältläger, så du ska ha med ett eget tält där du kan sova tillsammans med dina kompisar. I nödfall har scouterna några större tält att låna om man vill sova flera tillsammans. Vi har också ett hus till vårt förfogande. Vi kan ha program och äta inne vid storm och regn. På lägret går vi på utedass och tvättar oss i havet, vi äter också utomhus.

Det här gör vi på lägret:

Först bygger vi upp lägerområdet och lär känna de andra som är med. Vi lär känna vår egen grupp och lägrets ledare. Efter det börjar alla spännande program. På lägret har vi vuxna ledare från församlingen och Dalsbruks Sjöscouter. Förutom de vuxna ledarna medverkar ett gäng unga gruppledare.

Start & hemfärd:

Vi åker ut med m/s Stella från hamnen i Dalsbruk tisdagen den 25.6 kl. 12.30.

Lägerbarnen anländer till hamnen i Dalsbruk med taxibåtar fredagen den 28.6 efter kl. 14.

Anmälan öppnar tisdag 4.4.2024 kl. 10.00 (begränsat med platser):

Genom att klicka här kommer du till anmälningsblanketten.

Vid anmälan behöver vi veta barnets namn och årskurs/ålder, vem barnet vill sova med, eventuella allergier eller dieter, eventuella mediciner/ sjukdomar,
T-skjort-storlek och en målsmans namn och telefonnummer samt e-mail. Meddela också om bilder på barnet INTE får publiceras.
OBS! Anmälan är bindande och kan annulleras endast vid sjukdom e.d.

Förfrågningar:

Maria Manelius 0400 510937, maria.manelius@evl.fi

Kostnad:

Lägeravgift 110 € (syskonrabatt 20 €) Möjlighet till nedsatt avgift för familjer med ekonomiska problem. Hör dig för.
Betala in avgiften på Dalsbruks Sjöscouters konto då du anmält dej, senast 30.4.
Kontonummer: FI3124461800124618 / Dalsbruks sjöscouter
I meddelandefältet skriver du "Biskopsö 2024" och namnet på lägerdeltagaren.

Mera information till de anmälda deltagarna skickas under maj månad.

Lägret ordnas av Dalsbruks sjöscouter och Kimitoöns församling.

Bild på en gammal karta över midgård.

Tag kontakt

Tf barnledare (60%) och Församlingsmästare/Dragsfjärd och Dalsbruk