Hitis församlingshem

Hitis församlingshem.

Kyrkbacksvägen 27, 25940 Kimito

50

Församlingshemmet i Hitis är beläget ca. 100 meter från kyrkan.  Huset har låga trappor och en ramp.

I församlingshemmet finns kärl, vaser, borddukar och ljusstakar.

Församlingshemmet används för församlingens egen verksamhet men kan också hyras för till exempel minnestunder, dopfester och musiktillställningar.

Prislistan kan ses här.

Församlingen äger en liten brygga med ett båthus i stranden var man kan ta i land med mindre båtar, vattendjupet är knappt 1,5 den närmaste biten från bryggan ut. En boj finns vid bryggan och vi vill varna för bjostenen som närmast kan betraktas som ett grund pga. vattendjupet. Bryggan hittar man på kordinaterna N59´53,570 E 022´31,600. Man får använda bryggan vid besök i kyrkan och gravgården eller andra församlingsrelaterade besök.

Hitis församlingssal. Rummet har trägolv och det finns ett litet altare med ett träkors I rummet finns stolar och bord.Hitis församlingshems kök med köksluckor i trä.

Förfrågningar och bokningar

02425990 Församlingskansli (må - to kl. 10 - 13)

Tillgänglig toalett Tillgänglig toalett
Skötrum Skötrum